Derfor skal du vælge musik

Musik på Højskolen Mors handler om at tilbringe en masse tid sammen med andre der elsker at spille musik. Er der en god lejelighed stiller vi op til koncert! Kernen af faget er sammenspil, du lærer at blive bevidst om din rolle og funktion i det samlede udtryk. Du vil typisk have et hovedinstrument,  men du vil også blive kastet ud i at skulle prøve andre roller, det er med til at uddybe din forståelse af musikken. Undervisningen er tilpasset dit niveau, så du møder de rigtige musikalske udfordringer.

Som en naturlig del af undervisningen vil der indgå teori og kontekst til den musik vi spiller, mens vi spiller den. På den måde kommer vi hele vejen rundt om musikken i øvelokalet.

Koncerter

Vi vil jævnligt øve op til koncerter, hvor vi spiller for et publikum. Vi vil derfor lære at sætte en koncert på benene og at ’performe’ på scenen sammen og hver for sig. Skolen har også et studie som vi kan bruge til indspilning.

Fortolkning og originalt materiale

I musikfaget vil vi altid arbejde med at sætte et præg på musikken, så vi ikke bare ’kopierer’ originalen, men skaber vores eget udtryk. Vi vil også skabe vores egen musik og sætte koncerter op på nye måder.

Se også:

Gry Boller JESPERSEN

Højskolelærer i Musik

Gry er uddannet fra Musikvidenskab på Aarhus Universitet, og har en lang historik som musiker i diverse bands. Gry er en vaskeægte højskole- og musik-nørd, der inden sin tid på Højskolen Mors, har lært eleverne på Silkeborg Højskole, hvordan kvintcirklen hænger sammen.

IDA STORM

Højskolelærer i musik

Ida er, ligesom Jacob, uddannet i musikvidenskab, og har spillet musik lige så længe, hun kan huske. Ida har arbejdet professionelt som sangerinde siden en ung alder, og har indspillet kæmpemæssige mængder af børnemusik, brugt flere år som korleder samt utallige timer på at nørde sangteknik.

For Ida er det super vigtigt at skabe et trygt rum i musikundervisningen, så eleverne i musik på Højskolen Mors, kan udvikle sine musikalske talenter i de absolut bedste rammer.

Mail: Ida@hojskolenmors.dk

Kom og besøg os eller få en virtuel rundvisning