Presserummet

Hvad er presserummet?

I ”Presserummet” forholder vi os til aktuelle debatter og samfundsproblemer verden over.

Har du nogensinde hørt, at det at være på højskole, er lidt som at bo i en osteklokke? Det er ikke helt forkert – højskolelivet er noget helt unikt, og du vil selvfølgelig gerne nyde tiden med dine nye højskolevenner, fremfor at sidde foran TV2 News hele dagen. Men frygt ikke! I Højskolen Mors’ fag Presserummet bliver du opdateret på aktuelle og relevante politiske nyheder, for derefter at åbne op for debat. I undervisningen vil du blive klædt på til at udleve din indre debattør med forskellige værktøjer indenfor argumentation og diskussion. I løbet af undervisningen vil vi sætte fokus på forskellige verdensdele, religioner, folkefærd og meget mere.

Faget er både for dig, der egentlig ikke er den helt store politik-nørd, men gerne lige vil vide, hvordan det står til ude i den store verden, men også for dig, der er tosset med politik og altid er klar på en diskussion eller to.

Få udsyn på dit højskoleophold – vi ses til Presserummet!

Design dit eget skema, book en rundvisning eller kontakt os – vi glæder os til at høre fra dig.

Nikolai Seidelin

Forstander og underviser

Nikolai er en energibombe af rytmisk glæde! Han er trommeslager, idéhistoriker og med 13 års erfaring i højskolebranchen skal han starte et funky groove og en stabil rytme for Højskolen Mors.
Nikolai har det overordnede ansvar for korte kurser og derudover underviser han bl.a. i sangskrivning/producer, verdensmusik og filosofi.

Email: nikolai@hojskolenmors.dk

Nicolai Westmark

Højskolelærer i Presserummet

Nicolais interesse kan sammenfattes i to ord: Samfund og eksistens. Hvilke forventninger, rammer og bånd skabes af samfundet? Og hvordan finder vi mening i det?

Nicolai er cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet, og efter en tid i Social- og Ældreministeriet og som underviser på Silkeborg Højskole har Nicolai slået kløerne i det samfundsfaglige område på Højskolen Mors. Nicolais undervisning bærer præg af hans enorme nysgerrighed samt lyst til at være nærværende og til stede i alt hvad han gør.