Keramikkens verden

KURSET ER DESVÆRRE BLEVET AFLYST!

Periode: 28. april – 4. maj 2024

Kursusleder: Birte Kildahl

kursusoversigt:

Keramikkens verden byder på uendelig mange muligheder.

På Højskolen Mors tilbyder vi et kursus, hvor vi vil arbejde med at kombinere keramik med flet og løbbinding. Det er et felt der lægger op til at arbejde både med brugsting og skulpturelt – og ikke mindst i krydsfeltet der imellem.

Fokus vil være på at arbejde undersøgende og nysgerrigt, samtidig med at vi lærer ikke bare keramiske teknikker, men også flet og løbbindings teknikker. Der bliver mulighed for at tage nogle få af ideerne videre til next level, men du får flest prøver, ideer, nye teknikker og halvfærdige værker med hjem fra Højskolen Mors

Vi brænder både stentøjs- og rakubrænding.

Der bliver ikke undervist i drejning

Alle er velkommen (lidt keramiks erfaring er en fordel, men ikke et krav)

Oplev Højskolen Mors med alt hvad det indebærer af udsøgt mad fra vores økologiske køkken, hyggeligt samvær med andre keramik interesserede og ture i Nordmors´fantastiske natur.

Kurset ligger parallelt med kurset ”Når livet bliver en fortælling” og der vil være fælles morgensamlinger og spisestunder.

OBS: begrænset antal pladser!

pris:

Dagskursist  4200,-
Dobbeltværelse 4900,-
Dobbeltværelse m. bad/toilet 5500,-
Eneværelse  5600,-
Eneværelse m. bad/toilet 6200,-

Når du tilmelder dig skal du betale 500 kr. i depositum. Kursusprisen opkræves ca. 8 uger før kursusstart.

Har du spørgsmål til din tilmelding, kan du altid kontakte os på 88 77 97 20.

Keramik højskole
keramik højskole
BIRTE Kildahl-HØGH

Underviser i Keramikkens Verden

På kursuset “Keramikkens verden” vil du blive undervist af Birte. Birte er uddannet lærer fra Den Frie Lærerskole i Ollerup, og hun elsker at arbejde kreativt både med have, keramik, trædrejning, tegning, sy, strik og meget mere.

Birte har en stor forkærlighed for, og er enormt dygtig til, at mikse materialer, og derfor er det heller ikke en sjældenhed, at Birtes keramik er udsmykket med snor, pileflet eller andet, der giver Birtes keramik et helt særligt udtryk.

“Ler er et fantastisk materiale! Der er blødt, formbart, lidt genstridigt – men dog føjeligt. Under brændingen af keramikken, mister du kontrollen, overlader resten til andre magter, på magisk vis fremkaldes farver og styrke, og ud af ovnen kommer det faste keramik. Det er lige spændende hver gang!

Væbn’ dig med nysgerrighed, tøj der må blive beskidt, en lille smule tålmodighed og masser af skaberglæde – så vil du opleve, at resultaterne vokser frem mellem hænderne på dig!

Både øvede og nybegyndere i keramikkens verden er velkomne.