}

mandag til fredag: 08.00 - 14.00

info@hoejskolenmors.dk

Politiske ikoner

Hvorfor vælge politiske ikoner?

Hvordan er en 19-årig pige med en gul regnjakke blevet et politisk ikon og billedet på en hel’ klimabevægelse for flere millioner af mennekser? Hvordan kan en enkelt mand, som Nelson Mandela, blive udslagsgivende for en lovændring, der ændrer historien for altid? Hvad klassificerer vi som politiske ikoner, hvordan bliver man et politisk ikon, og synes du, at Edward Snowden kan betegnes som et politisk ikon? Sådanne spørgsmål og mange flere får du muligheden for at dykke ned i i politikfaget Politiske Ikoner.

Dette fag er for dig, der elsker at debaterer, der måske drømmer om en fremtid på statskundskab eller bare for dig, der gerne vil blive klogere på politikkens verden – der er plads til alle niveauer, og vores underviser møder dig, præcis hvor du er, og giver dig en hjælpende hånd videre i din politiske rejse.

Hvis du er helt tosset med politik, kan du faktisk få politik på skemaet hver evigt eneste dag på Højskolen Mors. Vælg hovedfaget Hva’ så verden? og sidefagene Politiske Ikoner, Sociologi og Presserummet så er du garanteret et højskoleophold, hvor du for alvor kan dyrke din politiske side.

Design dit eget skema, book en rundvisning eller kontakt os – vi glæder os til at høre fra dig.

Du kan sammensætte dit skema HELT efter dine ønsker! Se også:

torben k. jensen

Underviser i Politiske Ikoner

Torben har 30 års erfaring fra forskning og undervisning ved indenfor emnerne politisk filosofi, politisk teori, politisk kultur, politisk retorik, demokratiteori, dansk politik samt undervisning og læring. Torben har blandt andet været ansat som lektor på Statskundskab på Aarhus Universitet. Han elsker magien i undervisning, når fakta, begreber og idéer ved fælles anstrengelse “falder på plads”, og verden bliver større og rigere med mulighed for at navigere mere kyndigt.

Torben underviser, udover i Politiske Ikoner, i Hva’ så verden?, Sociologi og Presserummet.

Tlf: 21 62 34 71

Email: tj@hojskolenmors.dk