Kultur på toppen!

Et litteratur, kultur og eksistenskursus

kun dagskursist pladser tilbage!

Periode: 17. aug. – 21. aug. 2020

Kursusleder: Nikolai Seidelin

kursusoversigt:

Kultur på toppen – Litteratur, kultur og eksistenskursus!

Periode: 17. aug. – 21. aug. 2020

Velkommen til et farverigt og intenst ugekursus i kulturens tegn.

Vi tager et spring ned i historiens vande og lægger ører til genfortællingen af verdens ældste hovedværk Gilgamesh. Senere dukker vi op til overfladen igen og hører Klaus Rothstein berette om den aktuelle litteraturscene i Danmark. Klezmermusikkens sørgmuntre musik og den jødiske visdomslitteratur bliver serveret af Klezmer Duo, der har vundet anerkendelse i hele verden for deres fortolkninger af den jødiske tradition.

Vores ekskursion går til den spændende kunstner Kirsten kjærs museum. Digteren Ursula Andkjær Olsen kommer og fortæller om sit værk og sin nye rolle som leder af forfatterskolen. Erik Lindsø holder foredrag om det poetiske sprogs betydning for livet. Det er et kursus fyldt med koncert, foredrag, god mad, oplivende samtaler og meget mere.

Har man brug for at slappe af, kan man tage en svømmetur i skolens varmtvandsbassin eller vandre i det smukke naturområde ved Salgerhøj lige ved højskolen.

Glæd dig til en indholdsrig, munter og farverig uge på Højskolen Mors.

pris:

Inkluderer evt. overnatning, fuld forplejning og kursus

Dagskursist 3500,-