Når livet bliver en fortælling

Periode: 28. april – 4. maj 2024

Kursusleder: Nikolai Seidelin

kursusoversigt:

Alle har en historie at fortælle. Vi har nemlig alle vores egen særlige vej gennem livet.

Det er ved tasterne, miraklerne sker. Så først og fremmest skal vi skrive!
At skrive er at standse tiden, undersøge og genforenes med det liv, som gled forbi. Vi giver erindringen form og får
 den til at træde frem som betydningsfuld sammenhæng.

Hvad sker der med din erindring når fortælletempoet sættes helt ned, så vi zoomer ind på et kort øjeblik, der strækkes ud og får lov at fylde flere sider? Eller hvis vi træder på speederen, så et halvt liv fylder få sætninger?

Du vil få mulighed for at kaste et anderledes blik på dit levede liv. Måske skal du ikke kun fortælle om de iøjnefaldende begivenheder og mennesker i dit liv, men også om tilfældige bekendtskaber, særlinge og historier du har mødt på din vej.

Hver dag på kurset vil du vil få enkle øvelser og simple teknikker.
Vi begynder fra første dag at fange minder og oplevelser ind i tekster. Sideløbende med øvelserne vil du fa
̊ hjælp til at begynde med nogle lidt større tekster med udgangspunkt i det erindrede liv.

Vi går altid nænsomt frem, skaber en motiverende atmosfære og deler vores historier med hinanden i gensidig fortrolighed og forståelse for, at det kræver mod at se på sit liv.

Du kommer til at lege med forskellige synsvinkler og lege med grænsen mellem fiktion og biografi. Din historie vil blive til mange mindre sammenvævede historier, anekdoter og måske noveller.

Du kan glæde dig til et kursus fuld af skrivelyst, god mad,  morgensamlinger, foredrag, gode samtaler, gåture og fest.  Højskolens værksteder er åbne altid og man kan hoppe i varmtvandsbassinet hver aften.

Dagskursist  4200,-
Dobbeltværelse 4900,-
Dobbeltværelse m. bad/toilet 5500,-
Eneværelse  5600,-
Eneværelse m. bad/toilet 6200,-

Når du tilmelder dig skal du betale 500 kr. i depositum. Kursusprisen opkræves ca. 8 uger før kursusstart.

Har du spørgsmål til din tilmelding, kan du altid kontakte os på 88 77 97 20.