Det siger eleverne

Højskoleophold

Karen fra E21 & F22: “Jeg fik et hjem på Mors”

Hej, mit navn er Karen, og jeg gik på Højden Mors på to ophold, E21 og F22. Da jeg skulle vælge højskole søgte jeg et sted, hvor der var plads til forskellige slags mennesker, fællesskab og nærvær. Så da jeg besøgte højskolen her første gang, så var jeg egentlig ikke i tvivl. Jeg kunne mærke jeg ville få det hele her.
Jeg blev så glad for fag, lærere, miljøet på skolen og naturen selvfølgelig, at jeg liiige måtte tage et ophold mere. Det fortrød jeg ikke! Jeg havde to skønne ophold, hvor jeg fik prøvet alle mine interesser af, fik stillet en masse nysgerrighed og fik helt fantastiske venskaber.
Ikke mindst fik jeg også et hjem på Mors. Så jeg vil til hver en tid opfordre til at tage på højskole. Og Højskolen Mors indeholder alt den hjertevarme man drømmer om i et højskoleophold!

Jacob fra E20: “På Højskolen Mors er der kort fra tanke til handling”

“Jeg hedder Jacob, og jeg gik på Højskolen Mors’ aller’ første elevhold i E20.

Jeg valgte blandt andet Højskolen Mors, fordi det dengang var en helt ny højskole, og derfor er der ikke et fasttømret “plejer”, der spænder ben for gode idéer. På Højskolen Mors er der derfor virkelig ikke langt fra tanke til handling! Mit højskoleophold åbnede mine øjne for virkelig mange ting, lærte mig masser af nye ting om mig selv, og det var bare virkelig fedt.

Du skal vælge Højskolen Mors, hvis du trænger til at komme ud, væk og prøve noget nyt. Højskolen Mors ligger i den smukkeste natur ude på Lars Tyndskids mark, og det var bare virkelig fedt at komme ud af byen og opleve den helt vilde natur og det lille lokalsamfund, som Højskolen Mors ligger i.

Du skal også vælge Højskolen Mors, hvis du vil være en del af et helt fantastisk fællesskab. Vi er nemlig ikke kun venner med vores egen årgang, men også årgangene før og efter os og faktisk også med lærerne. Det er helt unikt!”

Danmarks bedste højskole

Emma fra F22: “Jeg havde brug for en pause fra hverdagens stress”

“Jeg hedder Emma, og jeg gik på F22.

Jeg havde brug for en pause fra hverdagens stress og en mulighed for at lære uden henblik på eksamen. Jeg havde brug for et sted hvor jeg kunne lege og hvilket bedre sted at gøre det end på højskole. Højskolen Mors var det helt rigtige sted! Et sted med fag, der talte til alle sider i mig. Hele personalegruppen sørger ikke bare for vanvittig god undervisning, mad mm., men de sørger for at Højskolen Mors bliver dit nye hjem. Det er et sted fyldt med varme, grin, kram og fantastiske nye relationer.

Jeg kan anbefale Højskolen Mors til alle – om du lige er kommet ud af gymnasiet; har brug for en pause fra studiebøgerne eller hvis hverdagen bare er blevet for triviel.”

Paula fra E21: “Jeg ville ikke kunne undvære de mennesker, jeg har mødt på Højskolen”

Hej, jeg hedder Paula og gik på E21.

Jeg valgte højskolen hovedsageligt pga. filmlæreren Johannes. Han underviste mig i filmværksted i 2016-17 og var en af de sødeste og dygtigste lærere, jeg nogensinde har haft.

Derfor ville jeg gerne undervises af ham igen og det dejlige ved Højskolen Mors er, at alle andre lærere er mindst ligeså søde som ham.

Ved at gå på Højskolen Mors er jeg kommet ind i det dejligste fællesskab, hvor man på tværs af årgange bare har det vildt fedt sammen! Jeg ville ikke kunne undvære de mennesker, som jeg har mødt igennem højskolen her.

Du kan glæde dig til at møde alle disse skønne og rare mennesker, når du vælger Højskolen Mors!”

Kom og besøg os

Hør mere om højskolen