Om højskolen mors

Velkommen til Højskolen Mors!

Vi er en grundtvigsk kultur-højskole, der bygger på fællesskab, frihed og fordybelse. Her er hjemligt, højt til loftet og med noget af Danmarks smukkeste natur lige uden for døren. På højskolen kan du blive inspireret, få gode samtaler og få opladet livsbatterierne. Her kan du møde nye mennesker, blive udfordret og være skabende.

Du kan glæde dig til god mad og en dukkert i vores varmtvandsbassin. Vores udendørs arealer strækker sig over 7 hektar jord med den smukkeste natur, hvor vi har egen svævebane, fodboldbane og indendørs aktivitetshal. Limfjorden ligger i baghaven og inviterer til vandsport, strandtur og meget mere. Højskolen arbejder aktivt med bæredygtighed.

Hverdagen på Højskolen Mors – se mere HER
Se alle vores sommerkurser

Se skolens vedtægter
Se årsplanen

Ændringer til årsplanen

Mød bestyrelsen

At starte ny højskole kræver stort engagement og mange frivillige arbejdstimer! Bestyrelsen for Højskolen Mors har arbejdet benhårdt for, at realisere drømmen om en Kulturhøjskole på Mors.

Bestyrelsen er (fra ventre):
Tage Andersen
Tonny Nedergaard, formand
John Christiansen
Anette Jensen
Jette Trans Jepsen, næstformand
Jens Hvid
Ann Balleby

Bliv medlem af skolekredsen!

Som medlem af skolekredsen får du stor indflydelse på højskolens fremtid og du får rabat ved alle skolens åbne arrangementer. Det koster 100 kr. om året at være medlem. Skriv til Lisbeth på bogholder@hojskolenmors.dk

Den 1. august 2020 blev Højskolen Mors officielt indviet med besøg af Kulturminister, Joy Mogensen, Erhvervsminister, Simon Kollerup og mange flere!

Vores forstanderpar, Mette Damiri og Nikolai Seidelin, har arbejdet i døgndrift for at få højskolen klar. Her byder de velkommen til indvielsen af Højskolen Mors.

Kom og besøg os

Hør mere om højskolen