Udeliv/FRILUFTSLIV

Derfor skal du vælge Udeliv/Friluftsliv

Højskolen Mors er placeret i den smukkeste natur på Nord Mors tæt på skoven og Limfjorden. I faget “Udeliv” (også kaldet friluftsliv) skal vi udforske lokalområdet på gå-ben, på cykel og til søs. Vi skal selvfølgelig på flere ture over broen og udforske Nationalpark Thy og Cold Hawaii i Klitmøller. Du kommer til at bruge tonsvis af timer i en kajak, i et shelter, på ryggen af et surfbræt og i den piblende skovbund. Vi skal vandre, sejle i kajak og generelt være i den smukke natur, som Mors og Thy kan byde på.

I Udeliv undersøger vi forskellige natursyn, mindset og tilgange til udfordringer samt opleve forskellige ekstremer på egen krop. Ly, varme og mad er de tre overlevelsesfaktorer, og tro os, dem skal du nok blive mester i! Hvis du er tosset med friluftslivet, lover vi dig for, at du kun bliver endnu mere tosset med luft under vingerne, vand under fødderne og trætoppe over hovedet efter en tur på Højskolen Mors.

Ville du kunne klare dig på egen hånd i naturen? Målet med udelivsfaget er at få egne erfaringer igennem de mange aspekter det kræver ved at opholde i naturen. Og blive tryg ved at skulle begive sig ud på en tur i en gruppe eller på egen hånd.

Udeliv er et fag til dig, der nyder den friske luft, elsker udendørs aktiviteter og gerne vil bruge naturen som legeplads. Hvis du slet ikke kan få nok af at være ude, er faget Permakultur, måske også noget for dig.

OBS: I Udeliv er der et tillæg på 700 kr. i alt oveni kursusprisen

Morten valdemar dahl

Underviser i Udeliv

Hvis du synes, du har svært ved at finde Morten inde på skolen, giver det god mening. Han er nemlig oftere at finde i en trætop, på ryggen af et surfbord eller skruet ned i en kajak, end han er på læreværelset. Morten er definitionen af outdoor og friluftsliv: Han er surfinstruktør (både i SUP, paddel og windsurf), klatreinstruktør, kajakinstruktør, mountainbikeinstruktør, dykkerinstruktør, livredder og jagtlærer. Med andre ord: Der er ikke den aktivitet ude under åben himmel, som Morten ikke har ekspertise i.

Morten har tidligere undervist på både efterskoler, surfuddannelser, seminarier og som naturvejleder. Han er meget optaget af, at outdoor-faget skal kunne tilgås af alle. Om du har sovet mere i shelter end i seng, eller om du ikke ejer et par gummistøvler: Morten møder dig på dit niveau, og gør Udeliv til en fest for dig!

Email: mortenvaldemar@hotmail.com