Kor

Derfor skal vi synge i kor

Kor handler om fællesskab og glæden ved at synge sammen. Det handler om at varme op, at synge i stemmegrupper og at følge en dirigent. Det handler om at forstå de oplevelser og fortællinger, der bliver sunget om. Det handler om at have det sjovt.

Repertoiret vil indeholde et bredt udvalg af rytmiske, klassiske og folkelige sange og satser og i udgangspunktet altid flerstemmigt. Underviseren vil formidle grundlæggende sang- og korteknik samt historisk og musikalsk kontekst til sangene, så man kan lære at synge og forstå musikken.

Kor er et frivilligt fællesfag, der samler alle på tværs af skemaet. Det kræver ingen forudsætninger, man behøver ikke at være sanger eller kunne læse noder. Det eneste der kræves er, at man kommer med lysten til at turde synge sammen med andre.

Vi lover dig for, at hvis dagen har været grå, kan en banger fra Højskolesangbogen, sunget i kor med alle dine bedste højskolevenner, redde enhver kedelig mandag. Vi glæder os til at synge i kor med dig!

(Kor vil blive udbudt som fællesaktivitet om aftenen)

Er du helt tosset med musik? På Højskolen Mors kan du dykke seriøst ned i musikkens verden med musik på skemaet hver evigt eneste dag. Vælg Musik som hovedfag og suppler med de mange musik-sidefag, der kan vælges på Højskolen Mors: Sangskrivning/produktion, musikteori og brugsklaver, stemmetræning, verdensmusik og kor

Gry Boller Jørgensen

Underviser i kor

Gry er uddannet fra Musikvidenskab på Aarhus Universitet, og har en lang historik som musiker i diverse bands. Gry er en vaskeægte højskole- og musik-nørd, der inden sin tid på Højskolen Mors, har lært eleverne på Silkeborg Højskole, hvordan kvintcirklen hænger sammen.