}

info@hoejskolenmors.dk

Performance

Derfor skal du vælge Performance

Performance er et tværkunstnerisk fag, som med udgangspunkt i teater og det performance, udforsker sammenspillet mellem det kropslige og det sproglige, det visuelle og det musikalske, det virtuelle og det organiske. Vi skaber hybride værker og handlinger hvor kun de ekspressive behov sætter formelle grænser.

Igennem happenings, visuelle og lydinstallationer, improviserede handlinger og forestillinger, opfundet ritualer og ceremonier, interaktion med og involvering af tilskuere, skaber vi uventet og uforudsigelige situationer, som stiller spørgsmål, reflekterer, mediterer elle provokerer. Performanceholdet virker som en kunstnerisk interferens i højskolerutine, bruger steder og tidsrammer på en overraskende og afslørende måde, bryder sociale vaner og strækker sociale konventioner. Eleverne i Performance sætter sig selv i spil og vælger at kunstnerisk udfordre deres egne grænser og deres egne komfortzone, og inviterer tilskuerne og deltagerne i et selvprovokerende kunstnerisk spil.

Performance er en sidefag for alle de kunstnysgerrige og dem, der vil overskride deres egne grænser på en tryg, kunstnerisk måde.

Faget hænger selvfølgelig godt sammen med Teater, men også Yoga, Film og Forfatterværksted.

Du kan også vælge:

Pierangelo Pompa

Underviser i Teater og Skuespil

At se den enkelte udvikle sig menneskeligt og kunstnerisk er det, der giver mening i mit arbejde – teaterundervisningen skal være spændende og overraskende.

Pierangelo er teaterunderviser, instruktør, teaterforsker og dramaturg. Han har, som teaterinstruktør, stået i spidsen for det eksperimenterende teater Altamira siden 2010, og han var i en årrække instruktørassistent for den berømte teaterinstruktør Eugenio Barba på Odin Teatret. Derudover har han undervist på Den Danske Scenekunstskole i Aarhus, samt ved teatre og universiteter i Rom, Grenoble, Teheran, Beijing, Aarhus og lokalt på Limfjordsteatrets talentlinje.

Pierangelo underviser også på forberedende kurser til optagelsesprøver på Den Danske Scenekunstskole, samt på Højskolen Mors’ fag Teater og Skuespillerens ABC.

Højskolen Mors • Salgerhøjvej 36 • 7900 Nykøbing Mors

Mail: info@hoejskolenmors.dk