Verdensmusik

Derfor skal du vælge verdensmusik

Vælger du verdensmusik, kommer du en tur rundt i verden hver uge. Vi skal rundt om kloden og dykke ned i eksotiske rytmer, sange og musiktraditioner.

Vi skal mærke pulsen fra Brasilien. Vi skal spille  livsbekræftende dansemusik fra Cuba og vi skal udforske intensiteten fra klezmer- og balkanmusikken. Alle landes folkemusik har en historie og en tradition, som bærer folkets selvforståelse. Derfor kommer vi også ind på kulturelle aspekter af musikken. Det er et fag hvor glæden ved musikken er det bærende.

I faget verdensmusik er der udfordringer og plads til alle uanset hvor meget man har spillet musik før. Så tag med på tur rundt i verden med musikken en gang om ugen. Det er musik der giver umiddelbar livsglæde, det er med andre ord et fag man bliver glad i låget af!

Er du helt tosset med musik? På Højskolen Mors kan du dykke seriøst ned i musikkens verden med musik på skemaet hver evigt eneste dag. Vælg Musik som hovedfag og suppler med de mange musik-sidefag, der kan vælges på Højskolen Mors: Musikteori, stemmetræning, verdensmusik og kor

Du kan f.eks. kombinere verdensmusik med:

UNDERVISER I VERDENSMUSIK

NIKOLAI SEIDELIN

For mig er det at spille verdensmusik en kilde til livsglæde. Jeg er nysgerrig som musiker og menneske og synes det er spændende, at lære andre musikkulturer at kende.

Jeg har en stor passion for cubansk musik! Jeg har været på turné med den cubanske sangskriver Eric Mendez 6 gange i Danmark og Cuba og indspillet med ham på hans seneste album. I verdensmusik skal vi smage på på brasiliansk musik, cubansk, klezmer musik og folkemusiske stilarter.

Jeg er primært trommeslager og har spillet Danmark tyndt, i forskellige bands. Jeg går ikke op i genrer, jeg går mere op i om der er noget på færde i musikken. Jeg har spillet alt fra jazz, latin, rock, blues, irsk, funk, singer songwriter, pop til indierock.  Ud over at spille trommer spiller jeg klaver, bas og guitar.

Book en rundvisning