Hva’ så verden?

Fagbeskrivelse

I ”Hva’ så verden” forholder vi os til aktuelle debatter og samfundsproblemer verden over. Har du nogensinde hørt, at det at være på højskole, er lidt som at bo i en osteklokke? Det er ikke helt forkert – højskolelivet er noget helt unikt, og du vil selvfølgelig gerne nyde tiden med dine nye højskolevenner, fremfor at sidde foran TV2 News hele dagen. Men frygt ikke! I Højskolen Mors’ fag Hva’ så verden bliver du opdateret på aktuelle og relevante politiske nyheder, for derefter at åbne op for debat. I undervisningen vil du blive klædt på til at udleve din indre debattør med forskellige værktøjer indenfor argumentation og diskussion I løbet af undervisningen vil vi sætte fokus på forskellige verdensdele, religioner, folkefærd og meget mere.

Faget er både for dig, der egentlig ikke er den helt store politik-nørd, men gerne lige vil vide, hvordan det står til ude i den store verden, men også for dig, der er tosset med politik, sociologi og altid er klar på en diskussion eller to.

Få udsyn på dit højskoleophold – vi ses til Hva’ så verden!

Design dit eget skema, book en rundvisning eller kontakt os – vi glæder os til at høre fra dig.

Du kan sammensætte dit skema HELT efter dine ønsker! Se også:

torben k. jensen

Underviser i Hva' så verden?

Torben har 30 års erfaring fra forskning og undervisning ved indenfor emnerne politisk filosofi, politisk teori, politisk kultur, politisk retorik, demokratiteori, dansk politik samt undervisning og læring. Torben har blandt andet været ansat som lektor på Statskundskab på Aarhus Universitet. Han elsker magien i undervisning, når fakta, begreber og idéer ved fælles anstrengelse “falder på plads”, og verden bliver større og rigere med mulighed for at navigere mere kyndigt.

Torben underviser i Politik, Sociologi og Hva’ så verden?.

Email: tj@hojskolenmors.dk